זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר • נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בזמן שרוב הציבור נח או נפש בימי חול המועד, השלים אלי עזור שבוע פעיל ומוצלח במיוחד בחברות שבהן הוא מחזיק בוול סטריט ובת"א. בעוד שבגזרה המקומית נחל עזור הצלחה בהצבעה על הרכב הדירקטוריון של חברת הגז תמר פטרוליום, בנאסד"ק הושלמה עסקה שבה מכרו הוא ושותפיו את חברת נאוגיימס, הפועלת בתחום הטכנולוגיה להימורי אונליין.

המניה שהטריפה את וול סטריט פרסמה תחזית חיובית, אך ירדה במסחר המאוחר
אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

במסגרת העסקה, שיצאה לדרך לפני שנה, רכשה החברה האוסטרלית Aristocrat Leisure את הבעלות המלאה בנאוגיימס, שכעת מנייתה נמחקה מהמסחר בנאסד"ק. העסקה בוצעה במחיר של 29.5 דולר למניית נאוגיימס, שהיווה פרמיה של 130% בעת הדיווח המקורי על העסקה, אשר משקף שווי חברה של כ־1.2 מיליארד דולר בדילול מלא.

נאוגיימס, שרשומה בלוקסמבורג ופועלת בישראל מרמת החייל, מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות, ועוזרת להן במעבר לפעילות אונליין. במקביל, החברה הבת שלה אספייר שמוזגה אליה ב־2022 עוסקת בפתרונות iGaming - מערכות ושירותים לאתרי הימורי ספורט וקזינו באינטרנט.

 

עבור חברת משחקי המחשב וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט זוהי רכישה שנייה בישראל, לאחר שרכשה בעבר את פלאריום מהרצליה תמורת כ־700 מיליון דולר, מידי בעלי מניות כמו גיגי לוי ויצחק מירילשווילי (בעלי ערוץ 14).

זהבי חדל להיות בעל עניין ב־2023

עזור הוא אחד מהנהנים המרכזיים מהשלמת העסקה. איש העסקים שלו החזקות בתחומי המדיה והאנרגיה הוא בעל מניות ותיק בנאוגיימס, שהחזיק ערב השלמת העסקה ב־17.5% ממניות החברה בשווי של 178 מיליון דולר.

נהנים נוספים מהאקזיט בחברה הישראלית הם ברק מטלון, דירקטור בחברה (ומייסד משותף של החברה הבת אספייר), ואהרון ארן, דירקטור גם הוא. מטלון החזיק ב־28.1% ממניות נאוגיימס, ששוויין בעסקה עם אריסטוקרט מגיע ל־285 מיליון דולר, וארן החזיק ב־7% מהמניות בשווי 71.2 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, מוטי מלול, החזיק ב־1.4% ממניות נאוגיימס, וקיבל תמורתן בעסקה כ־14 מיליון דולר.

משקיע ותיק נוסף בנאוגיימס היה סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי, שותפו של עזור בהשקעות נוספות. לפי דיווח של נאוגיימס, הוא הפסיק להיות בעל עניין בה ב־2023 לאחר שירד להחזקה של 4.99% מהמניות, בעקבות מכירה של חלק ממניותיו לשותפיו - מטלון, עזור וארן. מחיר המכירה של המניות על ידי זהבי נקבע על בסיס מנגנון שהתבסס על ממוצע המחיר בנאסד"ק באותה עת. בהנחה שנותר עם החזקה של 4.99% ולא מכר את המניות בתקופה שחלפה מאז, זהבי קיבל במכירה לאריסטוקרט קרוב ל־50 מיליון דולר.

"יחידה עצמאית" באריסטוקרט

נאוגיימס הגיעה לנאסד"ק בסוף שנת 2020, בתקופה שבה השוק קיבל בזרועות פתוחות הנפקות של חברות טכנולוגיה. שוויה בהנפקה היה 419 מיליון דולר, ובמסגרתה מכרו עזור וזהבי מניות שהיו בידיהם תמורת כמה מיליוני דולרים כל אחד. מי שרכש מניות בהנפקת החברה נהנה מתשואה של 73% בעת מכירתה.

החברה הוקמה בשנת 2014 כספין אוף (פיצול) מחברת אספייר גלובל, שהונפקה מספר שנים קודם לכן בבורסה בשבדיה (גם בהנפקת אספייר מכרו עזור וזהבי חלק ממניותיהם). לימים כאמור שתי החברות מוזגו שוב, כשנאוגיימס הגישה ב־2022 הצעת רכש לאספייר (לפי שווי של 480 מיליון דולר).

בסוף 2023 העסיקה נאוגיימס כ־700 עובדים, מתוכם 221 בישראל, 166 בצפון מקדוניה, 137 במלטה ו־114 בבולגריה. נוסף על כך היו לה גם קבלני משנה במדינות נוספות ובהן הודו ואוקראינה.

הכנסות החברה צמחו בשנת 2023 ב־15.6% לרמה של 192 מיליון דולר, ולפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היא צמצמה בכ־4% את ההפסד הנקי שלה ל־18.3 מיליון דולר. ה־EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה בשיעור של 39.8% והסתכם אשתקד ב־76.2 מיליון דולר.

הרוכשת אריסטוקרט נסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי שוק של 25.3 מיליארד דולר אוסטרלי (16.5 מיליארד דולר אמריקאי), שווי דומה לשווייה בעת שהודיעה על הרכישה בשנה שעברה. בדיווחה לבורסה האוסטרלית ציינה אריסטוקרט שעסקי נאוגיימס ינוהלו כיחידה עצמאית תחת השם Aristocrat Interactive, שתנוהל על־ידי מלול, שיצטרף גם להנהלה הבכירה של החברה האוסטרלית.

מניות תמר פטרוליום בחצי מיליארד שקל

מלבד עסקי הגיימינג מחזיק כיום עזור, בין היתר, בעיתונים מעריב וג'רוזלם פוסט, באתר האינטרנט וואלה ובתחנות רדיו אזוריות. יחד עם שותפו הוותיק זהבי, מחזיק עזור בחברת שידורי הספורט בטלוויזיה צ'רלטון.

לצד אלו, אחת ההשקעות המוצלחות שביצע עזור בשנים האחרונות הייתה רכישת מניות בחברת תמר פטרוליום שבה הוא מחזיק כיום כרבע מההון. עזור רכש לפני כשלוש שנים נתח של 22.6% ממניות החברה, המחזיקה בנתח ממאגר הגז תמר, תמורת 100 מיליון שקל (מידי השותפות ניו־מד שבשליטת יצחק תשובה) ובהמשך הגדיל את החזקותיו. שווי מניותיו כיום עומד על קרוב לחצי מיליארד שקל - תשואה של מעל ל־300% על השקעתו.

בסוף השבוע נחל עזור ניצחון על בעל המניות הגדול האחר בתמר פטרוליום, איש העסקים אהרון פרנקל, לאחר שרוב מקרב בעלי מניות בחברה קבע כי דירקטוריון החברה יישאר בהרכבו הנוכחי.

פרנקל, שבשנים האחרונות השלים סיבובים מוצלחים במיוחד על השקעות שביצע במניות חברות בבורסה בת"א (תחילה אירונאוטיקס ובהמשך גב־ים), נכשל בניסיונו להכניס נציגים מטעמו לדירקטוריון תמר פטרוליום, ובמקביל בחרו בעלי המניות דירקטורית בלתי תלויה חדשה, אוה מדז'יבוז'-לוי (לשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) הנתפסת כמקורבת לעזור.

תמר פטרוליום היא חברה ללא גרעין שליטה, המחזיקה ב־16.75% מהזכויות במאגר הגז הטבעי תמר. יו"ר החברה הוא רוני בר־און, שר האוצר לשעבר, והמנכ"ל הוא ברק משרקי. שני בעלי המניות הגדולים בה הם כאמור עזור (24.6%) ופרנקל (24.99%). לצידם מחזיקה קבוצת הביטוח מנורה ב־12.45% מהמניות (באמצעות קופות הגמל שלה), ואיש העסקים מוטי בן משה ב־6.8%. מניית החברה השלימה זינוק של 130% בשנה האחרונה והיא נסחרת בשווי של כ־2 מיליארד שקל.

בשוק מעריכים כי האטרקטיביות של המניה עלתה לנוכח הביקוש הגובר לגז טבעי, כפי שעולה מדוחות החברה שסיימה את 2023 ברווח של כ־50 מיליון דולר - עלייה של 46% לעומת 2022 (על אף השבתת המאגר ליותר מחודש בתחילת המלחמה). לפי תקנון תמר פטרוליום, החברה עוסקת אך ורק בהחזקה מהפקת הגז הטבעי מהמאגר, והיא מחויבת בחלוקת דיבידנד תקופתית.

לחברה יש שבעה דירקטורים, בהם היו"ר בר און והמנכ"ל משרקי, ובנוסף להם שני דירקטורים חיצוניים, דירקטור רגיל ושני דירקטורים בלתי תלויים. לאסיפה שזומנה בסוף השבוע שעבר לצורך אישור מחדש של הדירקטורים, הציע פרנקל מספר מועמדים מטעמו - בהם עודד נגר וטל גן צבי, המשמשים כמנהלים בחברות הפרטיות של פרנקל המחזיקות ב־11% מהזכויות במאגר תמר. מהלך זה התפרש בשוק כניסיון להגדיל את שליטתו במאגר הגז, וזאת לאחר שהצעת רכש שהגיש בחורף האחרון ל־5% ממניות תמר פטרוליום לא צלחה.

במהלך ההצבעה נחשף בעל מניות חדש בתמר פטרוליום, קרן השקעות הונגרית בשם רפרו 1 קפיטל (Repro I Caital), אשר לפי ההערכות מחזיקה ב־3% מהמניות וככל הידוע תמכה במועמדיו של פרנקל לדירקטוריון. ככל הידוע לא הצליחה הקרן להוכיח בזמן את הבעלות על ההחזקה, ולכן קולה לא נספר באסיפה.